Częste pytania

Czy warto wyczyścić DPF? Czy lepiej go wypalić?

Odpowiedź na to pytanie wymaga świadomości procesów zachodzących wewnątrz filtra DPF. Na rynku dostępnych jest wiele opcji usprawnienia filtra cząstek stałych z różnym efektem końcowym.

Wymuszona regeneracja na pojeździe

Z wysoką ilością popiołów, ta opcja jest tylko tymczasowym rozwiązaniem, które usunie jedynie sadzę ale nie popiół.

Płyny czyszczące na pojeździe

Niektóre preparaty czyszczące zaaplikowane w odpowiedni sposób, mogą ułatwić oczyszczenie filtra z sadzy, lecz nie usuną popiołu. Na rynku dostępnych jest również wiele produktów, których zastosowanie w żaden sposób nie przekłada się na poprawę stanu filtra. Płyny czyszczące mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego poprzez przemieszczenie się popiołu wgłąb filtra blokując go jeszcze bardziej.

Usunięcie filtra DPF

Usuwając filtr DPF możesz doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki z racji braku nadciśnienia od strony wydechu. Zatruwasz również środowisko naturalne. Twój samochód może nie przejść przeglądu technicznego, a Ty możesz dostać mandat wraz z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

Wypalenie filtra DPF

Popiół jest substancją powstałą po procesie spalania, zatem nie da się go bardziej wypalić. Wszelkie próby wypalenia filtra czy na pojeździe, czy po jego demontaży usuną jedynie sadzę, nie mając wpływu na zawartość popiołu we wkładzie filtra DPF.

Wymiana DPF na nowy

Rozwiązanie pewne, lecz bardzo kosztowne. Koszt nowego filtra to kilka lub nawet kilkanaście tysięcy złotych w niektórych pojazdach.

Czyszczenie wodne filtra DPF po jego demontażu z pojazdu

Najlepszą metodą usprawnienia zatkanego filtra cząstek stałych i przywrócenia jego parametrów jest dwudrożna metoda czyszczenia wodnego specjalistycznym urządzeniem po wcześniejszym demontażu filtra z pojazdu. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej procedury usunięciu podlega sadza, popiół oraz inne zabrudzenia filtra jak na przykład olej silnikowy.

OBJAWY ZAPCHANEGO FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH

  • Odczuwalny spadek mocy silnika
  • Lampka ostrzegawcza DPF na desce rozdzielczej
  • Tryb awaryjny
  • Częste próby regeneracji DPF podczas jazdy
  • Brak wypalenia filtra zakończonego sukcesem
  • Zapach niespalonego paliwa
  • Nadmierne dymienie z układu wydechowego
  • Nadstan oleju silnikowego
  • Zwiększone zużycia paliwa
  • Błędy w pamięci sterownika silnika
EcoCar- Regeneracja filtrów DPF